Tijdens mijn studie geneeskunde en later als arts, was ik geïnteresseerd in de mens achter de patiënt. Als iemand op het spreekuur kwam, wilde ik weten hoe iemand leefde, wat iemand dacht en bezighield.
Ook boeide het mij, hoe verschillend mensen omgaan met de grote en kleine tegenslagen in het leven en waar dat door komt; Waar halen mensen ondanks nare ervaringen hun kracht vandaan? Waarom reageert iedereen anders op soortgelijke klachten?
In mijn begeleiding kijk ik nog steeds holistisch en met oprechte interesse en betrokkenheid naar de ander, van mens tot mens.
Door zelf deel te nemen aan coaching, intervisie en supervisie, heb ik mij kunnen ontwikkelen tot wie ik nu ben. Ik heb grotere en kleine keuzes durven maken, mede door begeleiding die ik destijds had.
Het stoppen als huisarts was zo'n grote keuze. ik vond het een moeilijke beslissing, omdat ik het vak ook mooi vind. maar ik verlangde naar iets anders. Het durven kiezen heeft geleid tot ''Marije Visscher Coaching'' en heeft mij veel opgeleverd aan creativiteit, autonomie en vrijheid. Ik werk met veel passie en plezier en ontwikkel mij nog altijd graag door.
Ik begeleid mensen in verschillende vormen: individuele coaching, CSR-coaching, intervisie, supervisie, teamcoaching.Ook begeleid ik EIF gesprekken van huisartsen en Specialisten Ouderengeneeskunde. Tevens geef ik workshops en trainingen op het gebied van stress, burn-out, samenwerking, communicatie (en alles wat raakt aan persoonlijke, professionele ontwikkeling).
